Intervjuud

Intervjuu: DVPH (2013)

Aastaküsitluste hooaeg on selleks korraks läbi saanud saanud. Kes teile endale mullusest muusika-aastast kõige enam kõrva jäid?

-PH- Ma uhke selle üle ei ole, aga ma pole sellel ega eelneval aastal väga uut muusikat otsinud. Seetõttu on mu kokkupuude uute kuttide ja saundiga väga tagasihoidlik. Minuni jõudva info peavoolu sutsatud põhivendi ja nende singleid ja videosid olen muidugi kohanud, aga paljude asjade puhul puudub piisav ülevaade, et midagi otseselt kõrva jääks ja mida võiks edasi reklaamida kui väga hea või vastupidi. Enda kaitseks saan seda öelda, et olen pigem vanu asju üle kuulanud ja ainus, mida uutest asjadest mainin on Showbiz ja AG „Mugshot Music“. Eesti omadest 615 „M615stuse Kindel Osariik“, Uus Energia – „Studio Live Dub“.

-DV- Mul tavaliselt muusika ei pidurdu kõrvade juures. Küsimusele vastates ütleks, et cloud rap- trap music ja PTLN. Kas hea või halb, otsustagu ise, kõrva ta igaljuhul jäi. Muidu 98% kulus enda loomingule. Väga raske on kuulata head muusikat kui ise vaevled oma projekti kallal. Teised teevad ju niipalju paremini, tavaliselt.

EHHi küsitluses läks teil mitmes kategoorias väga edukalt ja eks ka teenitult, kui album valmis kuuldavasti tervelt 5 aastat – ehk teeksite väikse kokkuvõte sellega seostuvatest meeldejäävaimatest sündmustest?

-DV- Mitme loomekriisiga vürtsistatud ´sellemillegiotsimisperiood´. Sai leitud kõik muu endale tähtis, kuid see midagi ikka õrritab.

Mis enda lemmiklood “Mõtted on mujal” pealt on?

-DV- lähedal, esklen, sekundisse

-PH- minul endal on lemmikuteks just kõige värskemad rajad, mis lindistasime 2012 aasta teises pooles nagu „Lähedal“, „Paleepööre“, „Punased Käed“. Need on ka vähesed, mida me ei ole teinud mitmeid kordi ja erinevate versioonidena. Nimetatuist on „Paleepööre“ küll erand, sest seda lindistasin kolm korda otsast lõpuni vahemikus juuni-juuli 2012. Minul kipub see nii olema, et mida albumi lõpu või valmimise poole jõuan, seda rohkem rajad meeldivad. Sama emotsioon oli mul Kuuluudega ja näiteks enda esikalbumiga ka.

Mind üllatas kõige rohkem J.O.C. kaasamine ja lõpptulemus (meeldivalt st.) – kuidas see koostöö sündis?

-PH- JOC mõte mõlkus mul juba ammu. Kunagisel Hollywoodis toimuval Hip-Hop Cafe peol isegi võtsin ta telefoninumbri, aga senini ei olnud sobivat rada, mida talle koostööks võiks pakkuda. Tal on oma käekiri välja kujunenud ja see oli üks põhiargumente, miks kollabot proovida. Esialgu mõtlesin, et võiks koostööd teha seoses looga „Ekslen“, aga kuna see jäi meil mõlemal Dragan Voltaga albumi tracklistingut koostades kahe silma vahele sh. ka peaaegu ei oleks see albumile läinud, siis jäi see mõte kõrvale.

Aga „Lähedal“ loo puhul oli JOC sekkumine väga märgilise tähtsusega. Minu jaoks tähistas selle loo valmimine me albumi puhul mingi kriitilise verstaposti läbimist. Tundsin seda kohe peale seda, kui tema osa oli sees ja esimesed viimistlusvõõped tehtud. Sain sellest tugeva rahulolutunde ja impulsi, et „Lähedal“ ja kõik eelnevad rajad annavad kokku tugeva terviku. Ja see tunne oli vajalik, et tervele projektile silmad kinni ja kahe punase käega alla võiks kirjutada.
Kuna 5 aastat on piisavalt pikk aeg, mille jooksul sai paljude asjade kallal katsetada ja proovida. Otsida oma asjale uusi nurki ja nüansse, siis sama kehtis ka asjade kaotamisega. Nagu varem mainitud, olime oma lahkhelidega nii kaugel, et oli momente, kui mina ei olnud kindel, et me selle asja ära lõpetame. Olgugi, et peale mingit vaheaega tegime tööd edasi, ei olnud ma kindel, et asjast asja saab. Aga minu kahtlused kummutas selle tracki valmimine ja samuti ka video.

Kuidas muidu laivideks tavaliselt valmistute?

-DV- Nädal varem hakkab pihta puntras juhtmete lahti harutamise protsess. Tundub, et kõik on olemas ja pista aint auku. Kuid siis hakkab ilmnema igast muid nüansse. Kas juhe on liiga lühike või pikk. Kuskilt vaja sebida pikendust või üleminekut. Otseselt laivist rääkides, siis rõhk on pigem helilisel tervikul ja ühtsel emotsioonide voolul kui lavalisel liikumisel või popkorni pakkumisel (mitte, et me sellele ei mõtleks).

-PH- nagu ülejäänud asjadega, üritame valmistuda põhjalikult. Sealjuures omavahel kraageldes ja eri variante otsides, kuidas asju lahendada. Praegusel hetkel kui me esitleme plaati, oleme leidnud suhteliselt stabiilse kuju tee, kuidas ja mis toimima panna. Ja nüüd kui asi töötab, üritame detail-detaili haaval asja täiustada ja naturaalselt värskena hoida.

Vokaalse poole pealt valmistan ma ette oma kava intensiivselt korrates ja häälele pinget pakkudes. Olen olnud olukordades, kus 1/3 laivi läbides kaob hääl ja selle võiks kirjutada ühest küljest sita helimehe kraesse, teisest küljest endapoolse töö tegemata jätmise kraesse. Seetõttu nüüd üritan analoogseid situatsioone vältida ja suhtun pigem ettevaatlikumalt ja kontsentreeritumalt igasse etteastesse. Pärast paariaastast esinemispausi olen laivide tegemisel hoidnud valdavalt selget ja keskendunud joont. Vähem alkoholi ja rohkem eesmärgistatud esitlust.

Millest sündis otsus anda album välja Superbandiidi alt ja kas on asjaajamises midagi teistmoodi ka võrreldes omal käel väljaandmise või nt. Legendaarsega?

-DV- Tahtsime kriitilist ja ausat arvamust. Lisaks ei tahtnud ise tegelda väljaandmisega, sest kohe algusest oli plaanis oma esitlused ise teha ja nendele keskenduda. Tahtsime keskenduda konkreetsemalt albumi “välja tulekule”, mitte trükile ja kolmandate isikutega suhtlemisele.

-PH- Ma olen koguaeg mõelnud nii, et kui ühe plaadifirmaga koostööd teed, siis see ei tähenda, et peaksid ainupühendunult selle juurde jääma. Point on ikka proovida erinevaid koostöid ja siis vaadata, mis täpselt saab ja kellega asi on kõige loomulikum.

Olgu öeldud, et me kaalusime päris pikalt, kelle kasuks otsustada. Lisaks Bandiitidele käisime ka Legendaarse juures kohvil ja „Mõtted on Mujal“ väljaandmisprotsessi objektiivselt arutamas. Saime ühiselt aru, et selle projektiga oli otstarbekas Bandiidi rida minna. Kaalutletud otsus.

Ma arvan, et asjaajamine on üldjuhul sarnane. Mõlemal on omad miinused ja omad plussid ja objektiivselt võttes üritavad kõik käesolevate ressurssidega anda endast parimat (põhiressurssideks loen raha ja aeg) ja sellest tulenevalt ma rohkem detailidesse ei laskuks. Pigem annaks mõista, et on kindlasti asju mille kallal on vaja tööd teha.

Ja mida projekt edasi, seda rohkem ise kasvad, karastud ja kogemusi kogud, ehk mida ma öelda tahan on see, et me teeme ise ka ikka parajalt tööd selle nimel, et asjal hästi läheks – et mitte plaadifirmadele kõike au anda :)

Kas on mingeid uusi projekte ka juba soolas?

-DV- Vanu on ka.

-PH- Üks projekt, mis on siiani mul peas ja hinges on projekt 12EEK MONKEY. Ja millega meil sisse tehtud ca 5-6 lugu, pluss veel sõnad paarile loole ning sealhulgas ka värsked biidid.
Kindlalt on ka DVPH-ga mõtted ja paar edasist asja. Sealjuures ka koostöö 5LOOPSiga. Plaadiesitlustel olid nad meiega pea igalpool kaasas ja klapp kujunes väga mõnusaks. Ehk et nendega võiks kindlasti midagi tulevikus ette võtta. Üldjoontes on jah edasiminek soodne ja lahe.

Kellega tulevikus koostööd teha tahaksite?

-PH- Nagu mainitud, ma olen huvitatud 12EEKi tegemisele, samuti 5LOOPSi, GORÕ LANA, Tarbijakaitse ja kindlasti ka midagi JOC-ga.

Dragan Voltale – millega biite teed?

-DV- algul meele, siis südamega. Ableton ja Logic, vastavalt.

Põhjamaade Hirmule – millega riime teed?

-PH- Ma kirjutan paberile ja arvutisse. Tihtilugu teen pool lugu paberil valmis ja mingi hetk kui seisak tekib, siis lähen arvutis edasi. Üksikuid salme nt. GORÕ LANA albumile „MESI“, tegin skiti 100% paberile.

Kuidas motivatsiooniga lood on, kas teete regulaarselt mussi või on teinekord mitmekuulisi loomekriise ja pause ka vahel?

-DV- Olen küll kaootiline, kuid püsiv inimene. Kui jään püsivalt mingite asjade vahele põrkuma, siis kaovad sihid ja peale tuleb kergem motivatsioonikriis üsna kiiresti. Tähtis on motivatsiooni otsida suurematest tegudest ja mõtetest ja mitte leppida üksikute arvamuste ja kordaminekutega.

-PH- Motivatsioonikriis on minu jaoks väga reaalne ja loomulik seisund. See on vajalik tehtu ja enda seest tulevale hinnangu andmiseks ja kõrvalt vaatamiseks.

Käesoleva projekti vältel ilmnes seda mitmel korral. Ja tagasilööke tuli lisaks enda räpile ka mujalt. Ja sellest tulenevalt olid pausid ka pikemad kui kuu või paar. Pigem pool aastat ja veel. Kuigi see on minu meelest vajalik, tuleb siin piiri pidada, et mitte kaugele triivida.

Kuigi räpivärk hiberneeris ja arenes vaikselt, siis minul oli õnn, et sain oma energiat teistmoodi via multistab crew joonistamisse kanaldada- bigup!

See mussivärk pakub elamusi kummastki äärmusest. Teil mõlemal on tubli 10+ aastat teed seljataga, kas on mõni seik, mille pärast siiamaani okas hinges on ja jällegi – mis on olnud kõige absoluutsem tipphetk?

-PH- minu jaoks on tipphetketeks kujunenud erinevad laivid ja seda erinevates koosseisudes ala Kuuluude laiv Hiphop Festivalil 2009 aastal ja nüüd hiljutine DVPH esmaesitlus 4. Jaanuaril Sinilinnus. Need on olnud kõige eredamad kulminatsioonid, kus inimeste siiras huvi ja samas „sageduses“ olemine on andnud kustutamatud mälestused. Tänud!

-DV- Tõmbaksin pigem rajal käimise parelleeli, on omad käänakud ja kõrvalpõiked. Kui rääkida tipphetkest, siis peaks rääkima nii negatiivsest ja positiivsest. Ehk siis ei oskagi tuua välja tipphetki, kõiges olen poovinud järeldada endale parima. See mussivärk ei paku loojale/minule elamusi äärmustest vaid pigem on ise suur kapp täis elamusmassi, kus olemas olla.

Mis on läbi aegade kõige südamelähedasem lugu, mille tegemises te asjaosalised olete olnud?

-PH- kustutamatuid mälestusi pakuvad mulle need viimased lood „Lähedal“ ja „Punased Käed“.

Mida päriselus teete?

-DV- Tahaks arvata, et eelnevalt kirjeldatu on päris. Ja on ka osa minu päris elust. Igapäevaselt muidu armastan oma pere, koera, lähedasi ja arenen.

Kas välismaale ei ole ka plaanis ära tõmmata parema elu peale, kui kõik praegu lahkumas on?

-PH- mõttes on teha tiir, aga plaan ei ole jääda kuskile.

usutles wst

Teemas

1 julge päss

  • Vasta
    Bob
    16. okt 2015 at 07:27

    DVPHga võiks mõne uue intervjuu ka teha :) aga väärt lugemine

  • Jäta vastus